Care sunt grăsimile”bune” și care sunt grăsimile “rele” pentru organism?

Spread the love

Nu toate grăsimile sunt rele pentru organism. Ba chiar lipsa grăsimilor din dieta zilnică ne poate pune serios sănătatea în pericol. Ca la orice regim urmat cu responsabilitate, totul ţine de cantitate. Iată mai jos câteva alimente bogate în grăsimi dar excelente pentru un organism sănătos:

  • Peştele. Mâncaţi somon, scrumbie, hering, păstrăv, ton sau sardine. Au un conţinut ridicat de acizi graşi Omega-3. Ajută la buna funcţionare a creierului, mai ales în cazul persoanelor în vârstă. Medicii recomandă două mese cu peşte pe săptămână.
  • Avocado. Vă ţine inima sănătoasă şi e ideal în cazul osteoartritei, o boală care afectează cartilajul din jurul articulaţiilor. Ajută organismul să absoarbă mai bine nutrienţii din alimente şi are doar 150 de calorii per 100 de grame
  • Seminţe de diverse feluri. De dovleac, de floarea soarelui sau de susan, toate ajută la scăderea colesterolului. Încercaţi să le consumaţi crude, trecerea lor printr-un proces termic are tendinţa să reducă din nivelul nutrienţilor. În general, grăsimile care provin din plante sunt benefice pentru organism; atenţie însă la grăsimile animale sau din alimentele procesate industrial.
  • Nuci. Alunele, alunele de pădure, nucile, fisticul etc, toate sunt excelente pentru sănătatea inimii. Dar atenţie la cantitate pentru că riscaţi câteva kilograme în plus la cântar! Consumaţi aproximativ 30 de grame zilnic.
  • Uleiul de măsline. Bogat în acizi Omega-3, este un ingredent de bază în alimentaţie, indiferent dacă vorbim de salate sau mâncăruri gătite. Este însă bogat în calorii deci trebuie folosit cu măsură.
  • Oul. Are un aport mare de proteine esenţiale pentru dezvoltarea tonusului muscular. Un ou consumat în fiecare reprezintă cantitatea optimă pentru organism.
  • Seminţe de in. Pielea este principalul beneficiar al grăsimilor din seminţele de in. Conţin acizi graşi Omega-3, grăsimi polinesaturate şi grăsimi mononesaturate. Au un aport important de fibre şi ajută la reducerea inflamaţiilor din corp.
  • Fasolea. Conţinutul mare de Omega-3 ajută la menţinerea unei bune stări de spirit. Este însă destul de greu de digerat şi nu este bine tolerată de unele persoane.

 

Sursa: https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-healthy-fat-foods

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *