Un mic dejun copios care te poate slăbi cu până la 10 kilograme

Spread the love

Sursa https://www.bellaitalia.co.uk/italian-food/breakfast

Un mic dejun cu omletă, suncă și multe alte bunătăți te poate ajuta să slăbești. Nu este o glumă, ci rezultatul unui studiu efectuat de Universitatea din Tel Aviv, condus de Dr. Daniela Jakubowicz – medic specialist în medicina internă şi endocrinologie. Aceasta  şi-a petrecut ani de zile analizând rolul aportului alimentar relaţionat cu ritmul circadian (nictemeral) – prima masă a zilei este metabolizată mai bine înainte de ora 9:30.

Ritmul circadian este un ciclu de aproximativ 24 de ore al proceselor biochimice, fiziologice sau comportamentale aparţinând entităţilor vii, inclusiv plante, animale, ciuperci sau cianobacterii.

„Îmbunătăţeşte expresia genelor care ne ajută să pierdem în greutate“, relatează studiul. În plus, îmbunătăţeşte, de asemenea, glucoza din sânge şi nivelul de insulină.

Pentru a ajunge la această concluzie, au fost examinaţi 36 de voluntari. Jumătate dintre ei erau obezi şi sufereau de diabet. În prima zi participanţii au consumat atât micul dejun cât şi prânzul, în timp ce în a doua zi a studiului au consumat doar masa de prânz. Analizele de sânge efectuate au demonstrat cum consumul micului dejun impulsionează genele relaţionate cu pierderea în greutate.

Mai mult,  Dr. Daniela Jakubowicz  lansează un avertisment pentru cei care cred că vor slabi dacă nu mănâncă micul dejun. “ Când micul dejun este omis, genele legate de pierderea în greutate se exprimă mai puţin, provocând salturi de zahăr în sânge care pot provoca creşterea în greutate, indiferent de ce mănâncă o persoană în restul zilei” , susține cercetătoare.

Același studiu arată că trebuie să ne repartizăm aproape o jumatate din caloriile consumate zilnic la micul dejun. Un astfel de demers ne ajută să ne menținem greutatea optimă, iar pentru persoanele supraponderale, același obicei va genera pierderi semnificative de greutate.

Un asfel de regim este indicat pentru pacientii bolnavi de diabet tip II. “La pacienții cu diabet zaharat și tratați cu insulină, o dietă cu trei mese pe zi, constând dintr-un mic dejun mare, prânz mediu și cină mică, a avut multe efecte rapide și pozitive în comparație cu dieta tradițională, mese distribuite în mod egal pe parcursul zilei: o mai bună scădere în greutate, mai puțină foame și un control mai bun al diabetului în timp ce se utilizează mai puțină insulină “, susține Dr. Daniela Jakubowicz.

 

 

Sursa https://health.spectator.co.uk/

One thought on “Un mic dejun copios care te poate slăbi cu până la 10 kilograme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *