Sursă foto: http://gulfbusiness.com

Conform unor studii recente, oamenii de știință de la Universitatea din California, San Francisco au utilizat un medicament aflat în fază de experiment, produs de Revolution Medicines, cu ajutorul căruia au reușit să trateze jumătate din cazurile de cancer care de obicei deveneau imune la pastile. Acest medicament ajută la încetinirea creşterii celulelor din plămâni, piele şi pancreas. De asemenea, tipurile de cancer pe care medicii speră să le trateze sunt destul de greu de tratat, din cauza mutaţiilor care fac celulele să crească necontrolat.

Orice ţesut corporal poate deveni canceros din cauza procesului de clonare a celulelor care poate deveni corupt de mutaţiile genetice. Cea mai bună metodă de înlăturare a acestor tumori este operaţia, însă acestea se pot extinde prea mult ca să mai poată fi extrase. În acest caz, medicii folosesc chimioterapia sau radiaţiile pentru a ataca rapid diviziunea celulară, dar uneori este prea târziu. Cercetătorii de la Universitatea din California, San Francisco, au reuşit să oprească semnalele externe ce făceau celula să crească, blocând molecula numită SHP2.

„Reuşita de blocare a SHP2 se poate extinde şi, probabil, va reuşi să vindece mai multe tipuri de cancer, în afara celor pe care le studiem acum”, a afirmat dr. Trever Bivona.

Rezultatele studiilor au demonstrat că noul tratament a reuşit să încetinească creşterea celulelor canceroase Petri, iar în unele cazuri chiar le-a neutralizat. În cazul celulelor canceroase din plămâni, noul medicament a încetinit şi creşterea tumorilor, ceea ce va ajuta cercetătorii să poată administra acest medicament revoluționar cât mai repede posibil pacienților care suferă de această maladie.

Sursă: http://www.dailymail.co.uk/health/article-6055611/Scientists-discover-target-mutations-50-cancers.html