Noi speranțe pentru cuplurile care se confruntă cu infertilitate

Sursă foto: https://www.rd.com/

O echipă de oameni de știință de la Centrul pentru Cercetare Biomedicală de la Universitatea din Algarve, condusă de dr. Rui Gonçalo Martinho și dr. Paulo Navarro-Costa a identificat mecanismul prin care ovulul fertilizat echilibrează diferențele dintre cromozomii moșteniți de la mamă și tată. Studiul, publicat în revista on-line EMBO, ar putea deschide calea dezvoltării viitoare a gestionării clinice a cuplurilor care se confruntă cu infertilitatea.

Potrivit cercetătorilor, fertilizarea unui ovul de către o celulă de spermă, marchează începutul unei vieți noi. Cu toate acestea, multe dintre mecanismele moleculare din spatele acestui proces extraordinar rămân un mister. În timp ce cromozomii materni din ovul sunt încă în diviziune, cromozomii paterni purtați de spermatozoizi și-au terminat divizarea și s-au compactat substanțial. Mecanismele prin care ovulul fertilizat măsoară aceste diferențe între cromozomii părinți, sunt în mare parte necunoscute.

Echipa de cercetători a descoperit o proteină denumită dMLL3 / 4, care permite ovulului fertilizat să asigure atât divizarea corectă a cromozomilor materni, cât și despachetarea informațiilor genetice paterne. Proteina dMLL3 / 4 este un regulator de expresie a genei și are capacitatea de a instrui celulele să îndeplinească funcții diferite. S-a observat că dMLL3 / 4 promovează, încă în timpul dezvoltării ovulelor, expresia unui set de gene care, ulterior, vor fi esențiale pentru echilibrarea diferențelor dintre cromozomii moșteniți de la mamă și de la tată.

Sursă:  https://www.news-medical.net/news/20180725/New-sttudy-may-advance-clinical-management-of-infertile-couples.aspx