Sursă foto: https://choice.npr.org

În cadrul unei noi cercetări, oamenii de știință de la Universitatea din Uppsala au identificat materialul genetic al virusului febrei hemoragice „Alkhurma”, descoperit recent în specia „Hyalomma rufipes”. Descoperirea a fost făcută după ce mii de căpușe au fost colectate de la păsările migratoare capturate în bazinul mediteranean. Rezultatele indică faptul că păsările ar putea contribui la răspândirea virusului în noi zone geografice.

Virusul Alkhurma a fost găsit pentru prima dată în Arabia Saudită, la mijlocul anilor 1990, la pacienții cu simptome tipice de febră hemoragică. Informațiile despre acest virus relativ nou sunt încă limitate și nu se știe exact ce specii de animale pot deveni gazdele acestui virus. Cercetătorii de la Universitatea Uppsala au detectat ARN-ul virusului Alkhurma la câteva căpușe, care au fost colectate de la păsările care migrează din Africa în Europa. Scopul studiului este de a afla care sunt bolile cauzate de acest virus.

“Constatările noastre cu privire la virusul Alkhurma regăsit la căpușele colectate, sunt primele din specia Hyalomma rufipes. Aceste constatări demonstrează că am identificat încă o specie de căpușe care au transmis ARN-ul din acest virus și arată că există riscul de răspândire a virusului în noi zone geografice “, a afirmat Tove Hoffman de la Universitatea Uppsala.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180604/Researches-identify-genetic-material-from-Alkhurma-hemorrhagic-fever-virus-in-ticks.aspx