Cercetătorii au descoperit ce tulpini ale gonoreei sunt rezistente la antibiotice

Sursă foto: https://www.medicalnewstoday.com/

În urma primului sondaj genomic la nivel european privind gonoreea, s-a constatat că această afecțiune cu transmitere sexuală devine din ce în ce mai rezistentă la antibiotice. Gonoreea este una dintre cele mai răspândite infecții cu transmitere sexuală la nivel global. Se estimează că această boală afectează 88 de milioane de persoane la nivel global în fiecare an. Printre alte complicații, poate provoca o afecțiune inflamatorie pelvină și infertilitate. Transmise în timpul sexului neprotejat, multe tulpini de gonoree sunt acum dificil de tratat din cazua creșterii rezistenței la antibiotice.

Cercetătorii de la Centrul pentru Supravegherea Patogenului Genomic, Institutul Wellcome Sânger, au arătat că utilizarea datelor de secvențiere a ADN-ului ar determina cu acuratețe rezistența la antibiotice. Această abordare genomică ar putea ajuta medicii să prescrie cele mai eficiente antibiotice pentru fiecare pacient în parte.

Pentru a înțelege structura și activitatea tulpinilor rezistente la multe medicamente, cercetătorii au studiat 1054 de mostre de N. Gonorrheae, colectate din 20 de țări din Europa. Fiecare probă a fost testată local pentru sensibilitate tipică și antibiotică și a fost trimisă la laboratorul central pentru extracția ADN. ADN-ul a fost apoi secvențializat. Oamenii de știință au descoperit că utilizarea datelor genomice le-a permis să identifice tulpinile rezistente la antibiotice.

“Este cel mai cuprinzător studiu structurat genomic al gonoreei pană în prezent și datele sunt disponibile pentru specialiștii din domeniul sănătății din întreaga lume. Studiul permite, de asemena, supravegherea gonoreei în timp real”, afirmă dr. David Aanensen de la Institutul Wellcome Sânger.

Mai mult, monitorizarea continuă ar permite medicilor să ofere cele mai adecvate antibiotice și să ajute la întârzierea apariției unei noi rezistențe la antibiotice.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180516/First-genomic-survey-ofc2a0gonorrheac2a0maps-antibiotic-resistance-across-Europe.aspx