Cum poate îmbunătăți fluorul moleculele medicamentelor?

Sursă foto: http://virinchihospitals.com

În încercarea de a crea medicamente mai puternice și mai stabile, oamenii de știință au descoperit că adăugarea de fluor poate îmbunătăți moleculele medicamentelor.

Cu toate acestea, există o singură reacție de fluorurare cunoscută în natură, iar  acest proces este realizat de enzime complexe care sunt dificil de reprodus. În cadrul studiului, cercetătorii au dezvoltat o moleculă nouă, care poate exercita munca enzimelor. Acest nou catalizator, poate  transforma o fluorură în molecule organice fluorurate. Față de produsele farmaceutice obișnuite, moleculele fluorurate pot acționa, de asemenea, ca “radiotraceri” utili în tehnologia imagistică medicală de înaltă rezoluție.

Catalizatorul are aceeași funcție ca și o enzimă biologică, dar ca și dimensiune, este doar o fracțiune din aceasta. Mai mult, poate fi utilizat pentru a încorpora o cantitate de fluor într-o varietate de molecule organice, în timp ce enzima naturală este limitată, vizând doar o singură țintă. Catalizatorii accelerează reacțiile chimice, creând noi compuși din ingredientele originale.

Dincolo de experimentele cu fluor, cercetările generale ajută la crearea unei chimii “ecologice”.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180514132420.htm