Noi cercetări deschid calea înțelegerii cauzelor bolilor de inimă

Sursă: https://www.express.co.uk

Cercetătorii de la universitățile din Exeter, Leeds și Cambridge au folosit o metodă inovatoare pentru a obține o mai bună înțelegere a stațiilor de semnalizare din interiorul celulelor, numite nanodomains. Ei consideră că noua tehnică ar putea deschide calea pentru o mai bună înțelegere a cauzelor care determină diferite boli, cum ar fi cele de inimă și ar deschide noi căi de tratament.

Nanodomains sunt cunoscute ca fiind cele care conduc procesele fiziologice fundamentale în organism, inclusiv cele care determină debutul bolii.

Până în prezent, oamenii de știință s-au bazat, în general, pe microscopia electronică pentru a studia aceste structuri. Însă, tehnologia nu a permis accesul la mecanismele mai fine ale nanomateriei de la nivel molecular.

Acum, echipa de cercetare din Marea Britanie a elaborat o nouă tehnică microscopică de înaltă rezoluție, bazată pe lumină, care permite imagistica de înaltă calitate a stațiilor de semnalizare din inima omului. Studiul este publicat în revista științifică Cell Reports din 9 ianuarie 2018. Coordonatorul studiului, profesorul Christian Soeller de la Institutul Living Systems din cadrul Universității din Exeter, a declarat: “Cu mai mult de un deceniu în urmă nimeni nu credea că vom vedea molecule individuale cu lumină, rezoluția părea insuficientă pentru a vizualiza astfel de detalii fine. De atunci, au fost descoperite lucruri uimitoare. După ultimul nostru progres, utilizarea ADN-ului sintetic, o etapă foarte importantă, care a deschis calea înțelegerii profunde a chimiei ADN-ului pe care îl avem astăzi, avem la îndemână un instrument extrem important”.

Noua tehnică de ultimă oră permite oamenilor de știință să identifice orice număr de tipuri specifice de proteine ​​din celule, numărarea fiecărei categorii de proteine ​​și observarea precisă a modului în care acestea sunt aranjate.

Echipa de cercetători consideră că noua descoperire este o “fereastră perfectă” pentru examinarea schimbărilor care apar în mașinile moleculare, pe măsură ce se dezvoltă insuficiența cardiacă. Ei cred că detaliile vizuale adăugate pe care le oferă noua imagistică vor ghida investigații mai profunde cu privire la modul în care pot fi vizate sau reparate aceste posturi de semnalizare sau “mașinile” moleculare din ele. Oamenii de știință consideră că prin vizualizarea acestor structuri de semnalizare, la acest nivel de detaliu, folosind microscopie de super-rezoluție, se va ajunge la anumite ghiduri de investigații care vor contribui la repararea acestor “mașini” moleculare și, astfel, pe termen lung, vor ajuta pacienții să depășească bolile de inimă.