Au fost dezvoltați senzorii de bioluminiscență, care vor fi utilizați în testarea medicamentelor existente pe piață

Sursă foto: https://biggiesboxers.com

O echipă de cercetători canadieni au dezvoltat 13 senzori de bioluminoscență care pot fi utilizați în testarea eficacității medicamentelor noi în laborator. Studiul, publicat în revista online Science Signaling, deschide calea pentru testarea noilor medicamente. Biosenzorii se bazează pe acțiunea receptorilor cuplați în proteina G (GPCR), care sunt proteine ​​legate de membrană implicate în comunicarea între celule. Cercetătorii au ales să studieze GPCRs deoarece o treime și jumătate din toate medicamentele care se află în prezent pe piață conțin acești receptori.

„Aceste proteine ​​sunt ținte de medicamente utilizate pentru a trata o gamă largă de tulburări și boli, inclusiv alergie, durere, hipertensiune arterială și diabet. Noii biosenzori sunt esențiali pentru descoperirea și dezvoltarea de noi medicamente”,  a declarat dr. Claudio Miguel da Costa-Neto din cadrul Universității din Sao Paulo.

Studiul descrie modul în care cercetătorii au dezvoltat, au validat și au folosit o suită de biosenzori de transfer de energie prin rezonanță bioluminescență (BRET), pentru a măsura diferitele căi de semnalizare intracelulare și pentru a detecta acțiunea medicamentelor asupra celulelor de cultură. Echipa a folosit ingineria genetică și tehnicile de biologie moleculară pentru a adăuga enzime fluorescente și luminescente la liganzii GPCR.

Când unul dintre acești receptori este activat de un medicament, interiorul celulei interacționează cu receptorul. Astfel, aceștia pot măsura cu acuratețe diferite niveluri ale acțiunii unui medicament. Cei 13 biosenzori au fost testați pe zeci de medicamente. Potrivit cercetătorilor, studiul reprezintă un progres  în înțelegerea mecanismului de semnalizare rafinat, datorită numărului de biosenzori dezvoltați și a tehnicii utilizate.

Sursă: https://www.news-medical.net