Descoperiri importante despre tulburarea bipolară și alte afecțiuni neurologice

Sursă foto: https://health.clevelandclinic.org

În urma unei cercetări, oamenii de știință de la Institutul Picower din Massachusetts au descoperit că genetica tulburării bipolare ar  putea îmbunătăți diagnosticarea unor afecțiuni neurodegenerative. Aceștia au descoperit că o proteină (CPG2) poate ajuta la reglarea forței sinapselor din circuitele cerebrale (conectorii prin care celulele nervoase și neuronii  transmit semnale între ele). În plus, cercetările au demonstrat că în cazul persoanelor cu tulburare bipolară, creierul conține niveluri neobișnuit de scăzute de CPG2. Apoi, oamenii de știință au legat variante specifice pentru CPG2 la disfuncțiile sinapselor.

“Este o situație rară, în care am reușit să asociem mutații genetice cu un risc crescut de dezvoltarea a unei afecțiuni neurodegenerative”, a afirmat dr. Elly Nedivi de la Institutul Picower din Massachusetts.

Cu alte cuvinte, cercetătorii nu sugerează că variantele genice pe care le-au descoperit provoacă tulburarea bipolară, însă susțin că acele diferențe genetice deosebite i-ar face pe oameni  sensibili la această afecțiune.

Persoanele cu tulburare bipolară se confruntă cu episoade de depresie, care determină schimbări extreme  în ceea ce privește stareaa de spirit și nivelul de energie.

Probele au provenit de la persoane care au primit un diagnostic de tulburare bipolară sau alte afecțiuni psihiatrice care prezintă simptome cum ar fi schizofrenia. Examinările au arătat că țesutul cerebral al persoanelor cu tulburare bipolară conțineau niveluri anormale de CPG2.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com