Cercetătorii sunt din ce în ce mai aproape de crearea unui medicament împotriva cancerului de piele

Sursă foto: http://eletvitel.hu

În urma unor studii, s-a constatat că o clasă de medicamente pentru cancer denumite „inhibitori ai kinazei” reprezintă unul dintre cele mai eficiente tratamente pentru melanom. Cu toate acestea, în multe cazuri, tumorile devin în cele din urmă rezistente la medicamente și recidivează.

O nouă cercetare sugerează că o combinație între inhibitorii kinazei cu medicamentele experimentale cunoscute (ribonucleaze) ar putea conduce la rezultate mai bune. În testele cu celule canceroase umane, aceștia au descoperit că cele două medicamente administrate împreună ucid celulele mult mai eficient decât ar face-o separat. Combinația ar putea ajuta, de asemenea, la prevenirea dezvoltării celulelor canceroase.

Ribonucleazele sunt enzime produse de toate celulele umane care descompun moleculele de ARN. Ele degradează ARN-ul celular care nu mai este necesar și ajută la apărarea împotriva ARN-ului viral. Plecând de la capacitatea ribonucleazelor de a ucide celulele prin distrugerea ARN-ului lor, dr. Raines lucrează de aproximativ două decenii la dezvoltarea acestor enzime ca medicamente pentru cancer. Acesta a studiat, de asemenea, proteina care a evoluat pentru a ajuta celulele să se apere împotriva ribonucleazelor, care pot fi distructive, dacă nu sunt verificate.

Pentru a crea un medicament de ribonuclează pentru testare, cercetătorii l-au modificat pe cel existent. O versiune a acestui medicament este acum testat într-un studiu clinic de fază 1.

Sursă: https://www.news-medical.net