Atenție! O infecție virală poate fi cauza a 20% din cazurile de cancer!

Sursă foto: http://www.goodwp.com

În urma studiilor, s-a constatat că bacteriile ar putea avea o implicare mai mare decât s-ar fi crezut în apariția cancerului. O infecție virală poate fi cauza a până la 20% din cazurile de cancer.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Maryland a descoperit un tip de infecție bacteriană care poate perturba repararea ADN-ului în celule, o cauză cunoscută a cancerului. Același tip de infecție ar putea, de asemenea, să diminueze efectul unor medicamente antineoplazice.

Aceștia au început prin investigarea infecțiilor generate de o familie de mici bacterii, care poartă numele de micoplasme. Aceste bacterii sunt asociate cu apariția cancerului, mai ales la persoanele cu HIV și sunt printre cele mai mici “microorganisme care trăiesc liber”. De asemenea, nu au un perete celular. Bacteriile mici conțin o proteină numită DnaK, iar cercetătorii au decis să se concentreze asupra capacității sale de a interacționa cu proteinele. DnaK este o proteină “chaperone” care protejează alte proteine ​​împotriva daunelor și se asigură că acestea funcționează corect.

În cadul studiilor realizate pe șoareci, oamenii de știință au observat cât de repede se pot dezvolta celulele canceroase la rozătoarele cu sisteme imunitare compromise. Ei au infectat un grup de șoareci cu o tulpină de micoplasmă prelevată de la o persoană cu HIV. Rezultatele au arătat că celulele tumorale s-au dezvoltat mai repede la șoarecii infectați cu mycoplasma, decât la cei sănătoși.

O analiză a compoziției de aminoacizi a evidențiat diferențele dintre proteinele DnaK de la bacteriile asociate cancerului și bacteriile pe care cercetătorii nu le-au asociat cu cancerul. Acest lucru ar putea însemna că există și alte bacterii cu o capacitate similară în dezvoltarea cancerului.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com