Care este cea mai indicată dietă în timpul sarcinii

Spread the love
Sursă foto: www.news-medical.com
Sursă foto: www.news-medical.com

 

Este doar un mit că o femeie gravidă trebuie să mănânce pentru doi. Ea are nevoie de aproximativ 300 de calorii pe zi în plus față de perioada dinaintea sarcinii.

Pentru cele mai multe femei gravide cu greutate normală, cantitatea potrivită de calorii este:

  •  Aproximativ 1800 de calorii pe zi în timpul primului trimestru·
  • Aproximativ 2.200 de calorii pe zi în timpul celui de-al doilea trimestru·
  •  Aproximativ 2400 de calorii pe zi în timpul celui de-al treilea trimestru

 

Alimentele recomandate în timpul sarcinii

  • bogate în proteine
  • bogate în grăsimi polinesaturate omega-3 și mai scăzute în grăsimi saturate
  • cu un continut scăzut în zahăr (zahărul furnizează numai calorii goale)

 

Alți nutrienți necesari copilului sunt:

  • Calciu, pentru o creștere sănătoasă.
  • Fier, pentru alimentarea cu sânge a bebelușului. De asemenea, previne anemia la mamă.
  • Acid folic, pentru reducerea riscului de spina bifida (închiderea incompletă a coloanei vertebrale), anencefalie (defectul creierului) și alte probleme congenitale.

 

Ce trebuie să mâncăm?

  • Pâine, cereale, orez și paste:

Aceste alimente vă oferă carbohidrați. Ele se transformă în energie pentru corpul dumneavoastră și pentru creșterea copilului dumneavoastră.Cerealele integrale au acid folic și fier.

  • Legume:

Legumele sunt o sursă bună de vitamine A și C, acid folic, fier și magneziu.Încercați mancați cel puțin 2 porții  zilnice din legumele cu frunze verzi. ·

  • Fructe:

Mâncați o mulțime de alimente bogate în vitamina C, cum ar fi fructele citrice, pepeni și fructe de padure. Încercați să evitați sucurile care conțin zahăr sau îndulcitori adăugați. ·

  •   Lapte, iaurt și brânză:

Produsele lactate reprezintă o sursă importantă de proteine, calciu și fosfor. Dacă trebuie să limitați caloriile și colesterolul, alegeți produse lactate fără grăsimi. ·

  •     Carne, păsări de curte, pește, fasole uscată, ouă și nuci:

Alimentele din acest grup sunt surse bune de vitamine B, proteine, fier și zinc. ·

  •   Grăsimi și uleiuri

Aveți nevoie de cantități moderate de grăsimi pentru dvs. și copilul în creștere. Grăsimile furnizează energie pe termen lung pentru creștere și sunt necesare pentru dezvoltarea creierului.

 

Creșterea normală a greutății în timpul sarcinii

  • pentru o femeie sănătoasă este între 11 și 16 kg.
  • femeile supraponderale ar trebui să câștige doar 4 până la 9 kg în timpul sarcinii.
  • persoanele cu greutate subponderală sau femeile cu multipli (gemeni, tripleți) ar trebui să câștige între 16-20 kg în timpul sarcinii.

 

Adresați-vă medicului dumneavoastră  dacă aceste valori sunt depășite

 

Sursa https://medlineplus.gov/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *