Bacterie găsită în sol, benefică în tratarea tuberculozei

Sursă foto: https://medicalxpress.com

În urma unor studii, cercetătorii au descoperit un compus regăsit în bacteriile solului care ar putea conduce la dezvoltarea de noi medicamente pentru combaterea tuberculozei, o boală care devine tot mai rezistentă la tratamentele curente. Ei au produs în laborator versiuni sintetice ale compusului natural și au demonstrat că acestea pot ucide bacteria de tuberculoză.
Tuberculoza (TBC) este o boală cauzată de bacteria Mycobacterium tuberculosis. Chiar dacă poate afecta orice organ al corpului, aceasta se găsește cel mai frecvent în plămâni. Majoritatea cazurilor sunt tratabile și vindecabile, dar oamenii pot muri dacă nu primesc un tratament adecvat.
Noul studiu se referă la un compus numit „sansanmicina uridil peptidă”, care este produs de bacteriile de sol. Echipa a folosit chimia sintetică pentru a produce o schemă cu variații structurale mai puternice, sau analogice, ale compusului natural. Testele de laborator au demonstrat că analogii de produs natural sansanmicin au ucis M. tuberculosis, bacteria care cauzează TBC. De asemenea, compușii vizează o enzimă numită Mtb fosfo-MurNAc-pentapeptidă translocază sau MraY, care joacă un rol cheie în construirea peretelui celular al bacteriei M. tuberculosis.
Dr. Richard Payne de la Școala de Chimie din Sydney, unul dintre autorii studiului, a afirmat că noile analogii au ucis efectiv bacteriile în macrofage-celulele imunitare gazdă pe care le locuiesc bacteriile M. tuberculosis când infectează plămanii.
“Fără un perete celular, bacteria moare. Această proteină nu este vizată de medicamentele disponibile în prezent”, a afirmat dr. Richard Payne.

Sursă: https://www.medicalnewstoday.com/articles/316166.php