Testul de sânge care poate identifica modificările moleculare la pacienții care suferă de fibroză chistică

Sursă foto: https://medicalxpress.com

Cercetătorii de la Spitalul de Copii din Chicago, au folosit un test de sânge pentru a identifica indicatorii moleculari diferiți la copiii cu fibroză chistică. Aceste modele de expresie genetică ar putea ajuta medicii să își dea seama de severitatea bolii și să prescrie tratamente personalizate.

“Descoperirile noastre deschid calea către noi tratamente pentru pacienții cu fibroză chistică și ne ajută să administrăm tratamente în funcție de genetica fiecărui pacient”, a afirmat dr. Hara Levy de la Universitatea Northwestern Feinberg School of Medicine.

Studiul  a fost primul care a identificat modificările moleculare legate de fibroza chistică cu ajutorul unui test de sânge efectuat în timpul unei vizite medicale de rutină. O mai bună înțelegere a acestor markeri genetici poate ajuta medicii să intervină mai devreme și să observe răspunsul inflamator al pacientului la infecția căilor respiratorii.

Pentru a identifica modificările moleculare inițiale în cazul fibrozei chistice, dr. Levy a obținut informații genomice din probele de sânge ale pacienților, folosind tehnologii de ultimă oră, cum ar fi Matrix Affymetric și Illumina MiSeq. Acesta a îmbinat apoi această informație genomică cu istoricul medical al fiecărui individ.

Fibroza chistică este o boală genetică progresivă care afectează plămânii și pancreasul. Deși fibroza chistică este cauzată de disfuncția unei singure gene (CFTR), relațiile dintre produsul genetic anormal, dezvoltarea inflamației și progresia bolii nu sunt pe deplin înțelese. De exemplu, nu este clar de ce pacienții cu fibroză chistică sunt susceptibili la infecții cronice pulmonare, deoarece se consideră că au un sistem imunitar funcțional.

Sursă: https://www.sciencedaily.com/