Iată felul în care se produce rezistența la medicamentele pentru tratarea cancerului

Sursă foto: https://www.extremetech.com

O echipă de cercetători de la Universitatea Cambridge a identificat un complex de proteine ​​care ar putea explica de ce unii pacienți care suferă de cancer, tratați cu medicamentele revoluționare noi (cunoscute sub numele de inhibitori PARP) dezvoltă rezistență la acestea.

În cadrul studiului publicat în revista on-line Nature Cell Biology, oamenii de știință au descoperit că ADN-ul din celulele noastre este susceptibil de daune cauzate de factori externi, cum ar fi lumina soarelui sau fumatul și factori interni, cum ar fi genetica. Deteriorarea apare atunci când ambele fire ale spiralei helix se rup, iar acest lucru poate duce la moartea celulelor.

Cel mai simplu mecanism pentru repararea rupturilor de ADN este cunoscut sub numele de “non-omologous end-joining” (NHEJ). Acest mecanism înlătură firele de ADN rupte, dar este imperfect și poate duce la ștergerea segmentelor de ADN.  Un mecanism de reparare mai precis este “recombinarea omologă” (HR). Acest mecanism utilizează o copie a ADN-ului nostru, pentru a completa lacunele.

Dr. Steve Jackson și colegii săi au exploatat anterior aceaste rupturi, pentru a dezvolta medicamente inhibitor de PARP, care provoacă o dublă fază de ADN și care poate fi reparată numai prin recombinare omoloagă. Acesta a folosit tehnicile de editare a genei CRISPR-Cas 9 de ultimă generație pentru a monitoriza celulele cancerului de sân, cu mutația BRCA1 și pentru a identifică genele care provoacă rezistența la medicamente. De asemenea, aceștia au identificat două gene care produc un complex de proteine ​​denumit Shieldin.

Sursă: https://www.news-medical.net/news/20180725/New-protein-complex-may-explain-why-patients-develop-resistance-to-novel-anti-cancer-drugs.aspx