112

Spread the love

Sistemul național unic pentu situații de urgență

Apelarea numărului 112 reprezintă o cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgenţă (Poliţie, Pompieri, Ambulanţă) în timpul unei situaţii de urgenţă. Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile

Dacă apelați Serviciul de urgență 112 trebuie să anunțați:

          – Ce urgență aveți;

          – Unde este urgența;

          – Unde vă aflați;

          – De la ce număr de telefon sunați;

          – Cum vă numiți.

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneți la telefon pentru a fi puși în legătură cu agenția de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunați din nou. Rămâneți calmi și răspundeți la toate întrebările; nu închideți până când nu vi se cere acest fapt.

Sunați la 112 doar dacă aveți o urgență!

Serviciul de urgență 112 funcționează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână.

CUM SĂ FIȚI PREGĂTIȚI PENTRU O SITUAȚIE DE URGENȚĂ?

Există probabilitatea ca fiecare dintre noi să fie nevoit să folosească 112 măcar o dată în viață.

112 nu reprezintă doar un număr de telefon, ci un ajutor rapid care depinde de informațiile vitale pe care le oferiți.

Când o persoană nu este pregătită să anunțe o urgență pot apărea frica, panica și confuzia. Din fericire, dacă o persoană este pregătită și aplică unele principii și proceduri de bază, aceasta poate anunța adecvat o urgență.

Când sunteți puși în fața unei situații de urgență, fiți calmi. Este foarte important să vă concentrați asupra a ceea ce urmează să solicitați și să răspundeți corect la întrebările puse de operatoare. Evaluați situația, adunându-vă gândurile, înțelegeți ceea ce se întâmplă. Intrebati-vă: Ce trebuie să fac?, apoi treceți imediat la acțiune.

Trebuie să evitați cu orice preț panica pentru a putea face față situației în mod inteligent. Nu uitați că timpul este extrem de prețios în cazul unei urgențe.

Dacă țineți cont de aceste sfaturi puteți contribui la salvarea unei vieți, puteți împiedica extinderea unui incendiu în împrejurimi, puteți preveni o crima sau o infracțiune și puteți contribui la prinderea un criminal sau infractor.

CÂND SECUNDELE CONTEAZĂ, RĂSPUNDEȚI URGENT LA ÎNTREBĂRILE OPERATORILOR 112

Dacă doriți să beneficiați de serviciile puse la dispoziție prin sistemul 112, nu ezitați să vă dați datele cerute de operator!

Apelul la 112 este posibil și în situația în care, în urma neplății abonamentului, operatorul v-a întrerupt accesul la convorbirile telefonice.

CUM FOLOSIM TELEFONUL MOBIL?

– în România apelarea numărului unic de urgență 112 de la un telefon mobil este posibilă doar dacă acesta deține un SIM (cartelă) valid, cu sau fară credit;

– informația de localizare a telefonului mobil indică poziția geografică în care se află echipamentul terminal al utilizatorului de telefonie mobilă – celula sau sector de celulă;

– telefonul dumneavoastră mobil poate fi setat să apeleze 112 apăsând doar pe o tastă, însă ATENȚIE, puteți apela accidental la 112 și să nu știți;

– folosiți telefonul cu grijă, pentru a preveni apelarea automată din greșeală a numărului 112!

– în cazul în care aveți activată opțiunea “Număr ascuns”, sistemul 112 are capacitatea de a determina automat numărul și locația dumneavoastră!

– părinții trebuie să îi învețe pe copii să folosească telefonul mobil pentru a suna, în caz de urgență, la 112!

– dacă vă aflați într-o zonă în care furnizorul dumneavoastră de telefonie mobilă nu are acoperire și trebuie să sunați de urgență la 112, nu disperați! Apelul la 112 va fi preluat de alt operator de telefonie mobilă care are acoperire în zona respectivă

– apelul la 112 nu poate fi inițiat în condițiile în care nu există un serviciu activat într-o rețea de telefonie mobilă pentru telefonul mobil utilizat sau nu există acoperire radio (semnal) în nicio rețea de telefonie mobilă în zona în care se afla apelantul.

– apelul de la un telefon mobil cu cartelă reîncărcabilă nu furnizează identitatea dumneavoastră. Răspundeți corect la întrebările operatorului si dați amănunte despre locația exactă a urgenței (puncte de reper).