INGREDIENTUL consumat zilnic care îți DISTRUGE ficatul

Spread the love
Sursa foto: http://www.caloriesecrets.net
Sursa foto: http://www.caloriesecrets.net

Oamenii de ştiinţă ne atrag atenția că zahărul poate fi la fel de periculos pentru ficat precum alcoolul.

Bolile cu o rată de mortalitate tot mai ridicată din ultima perioadă, precum obezitatea sau diabetul, erau necunoscute strămoşilor noştri preistorici. Zahărul a început să ocupe poziţia de tentaţie de-a dreptul irezistibilă abia în ultimele secole.

Nu gustul oamenilor este cel care s-a schimbat (papilele noastre au adorat dintotdeauna dulcele), ci preţul zahărului: dacă în anii 1700 acesta era considerat un bun de lux, cu care îţi puteai îndulci ceaiul din când în când, zahărul este astăzi un aliment pe care ni-l putem permite fără probleme.

Iar statisticile sunt alarmante: conform site-ului positivemed.com, se pare că un american consumă în medie circa 20 de linguriţe de zahăr pe zi. Însă nu numai atrăgătoarele brioşe sau coloratele macarons sunt responsabile pentru această „domnie” a dulcelui, deoarece zahărul se regăseşte şi în alte produse, extrem de uzitate: pâine, iaurt cu fructe sau sos de tomate!

În faţa acestei afluenţe a dulcelui, ficatul nostru se declară învins. Doctorul Robert Lustig, profesor de endocrinologie la Universitatea California, ne atrage atenţia că ficatul nu poate metaboliza decât șase linguriţe de zahăr zilnic!

Ce se întâmplă cu restul zahărului? O parte este păstrat în ficat, dar nu pe post de oaspete bine-venit, pentru că va produce în timp diverse afecţiuni. Restul este „îndepărtat” în sânge, prin intermediul trigliceridelor.

O altă problemă intervine în momentul în care ficatul devine rezistent la insulină, ceea ce poate favoriza instalarea obezității. De partea cealaltă, pancreasul nu mai este capabil să secrete nivelurile necesare de insulină, iar concentraţia de zahăr din sânge creşte exponenţial, ceea ce va conduce în timp la nemilosul diagnostic de diabet.

Concluzia? Zahărul este la fel de periculos pentru ficat ca şi alcoolul! Nu numai nopţile nebune de party, dar şi mic-dejunurile hipercalorice te pot conduce direct în braţele insuficienţei hepatice sau ale cirozei.

Zahărul are arme cu care noi, muritorii de rând, nu putem lupta, mai ales atunci când sunt deghizate sub forma unei porţii de cheesecake adorabile. Care este principalul său atu? Creează dependenţă! Odată ce te abonezi la o dietă hipercalorică, îţi va fi din ce în ce mai greu să te abţii, iar pofta de dulce va creşte la infinit.

Vestea bună?

Sunt suficiente trei zile de luptă curajoasă împotriva zahărului pentru ca pofta să fie drastic diminuată, scrie site-ul citat. Este concluzia la care a ajuns medicul Joel Fuhrman, autorul unui bestselling, care afirmă că, după această perioadă de „post” de zahăr (renunţă şi la miere, sirop de agave, îndulcitori artificiali, dar consumă în continuare fructe proaspete), corpul tău va putea începe să funcţioneze la parametri optimi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *